Pochodzenie

Wczesne gry wykorzystywały interaktywne urządzenia elektroniczne z różnymi formatami wyświetlania. Najwcześniejszym przykładem jest 1947-A „ kineskop rozrywki Urządzenie” została zgłoszona do patentu 25 stycznia 1947, przez Thomas T. Goldsmith Jr. i Estle Ray Mann i opublikowanego w dniu 14 grudnia 1948 roku, jak w patencie US 2455992. Zainspirowany technologią wyświetlania radaru , składał się z urządzenia analogowego, które umożliwiało użytkownikowi kontrolowanie narysowanej wektorem kropki na ekranie, aby zasymulować wystrzelenie pocisku w cele, które były rysunkami przymocowanymi do ekranu. Inne przykłady obejmują wczesne Christopher Stracheya jest Robocze gry, Nimroda komputer w 1951 rokuFestiwal Wielkiej Brytanii ; OXO tic-tac-toe gra komputerowa przez Aleksandra S. Douglas dla EDSAC w 1952 roku; Tennis for Two, elektroniczna gra interaktywna stworzona przez Williama Higinbothama w 1958 roku; i Spacewar!, napisany przez studentów MIT Martina Graetza, Steve'a Russella i Wayne'a Wiitanena na komputerze DEC PDP-1 w 1961 roku. Każda gra wykorzystywała różne sposoby wyświetlania: NIMROD używał panelu świateł do gry w Nima, OXO używał graficzny wyświetlacz do gry w kółko i krzyżyk Tenis dla dwojgaużył oscyloskopu do wyświetlenia widoku z boku kortu tenisowego, i Spacewar! wykorzystał wyświetlacz wektorowy DEC PDP-1, aby dwa statki kosmiczne walczyły ze sobą.

Te wstępne wynalazki utorowały drogę do powstania dzisiejszych gier wideo. Ralph H. Baer , pracując w Sanders Associates w 1966 roku, wpadł na pomysł wykorzystania systemu sterowania do gry w podstawową grę w tenisa stołowego na ekranie telewizora. Z błogosławieństwem Sandersa Baer zbudował prototyp „Brown Box”. Sanders opatentował wynalazki Baera i udzielił licencji firmie Magnavox , która skomercjalizowała ją jako pierwszą domową konsolę do gier wideo , Magnavox Odyssey , wydaną w 1972 roku. Osobno, Nolan Bushnell i Ted Dabney , zainspirowani obejrzeniem Spacewara! działa wUniwersytet Stanforda wpadł na pomysł stworzenia podobnej wersji działającej w mniejszej obudowie przy użyciu tańszego komputera z funkcją na monety. Została wydana jako Computer Space , pierwsza gra zręcznościowa , w 1971 roku. Bushnell i Dabney założyli Atari, Inc. i wraz z Allanem Alcornem stworzyli swoją drugą grę arkadową w 1972 roku, przebojową grę Pong w stylu ping- ponga., który został bezpośrednio zainspirowany grą w tenisa stołowego na Odysei. Sanders i Magnavox pozwały Atari za naruszenie patentów Baera, ale Atari rozwiązało sprawę poza sądem, płacąc za wieczyste prawa do patentów. Zgodnie z ich umową Atari kontynuowało plany stworzenia domowej wersji Ponga , która została wydana przed Bożym Narodzeniem 1975 r. Sukces Odysei i Ponga , zarówno jako gry zręcznościowej, jak i maszyny domowej, zapoczątkował przemysł gier wideo. Zarówno Baer, ​​jak i Bushnell otrzymali tytuł „ojca gier wideo” za ich wkład.

Tennis for Two , wczesna analogowa gra komputerowa wykorzystująca oscyloskop do wyświetlania
Strona główna Terminologia Składniki gry wideo Sposoby klasyfikacji Rozwój